Dzieci i telefony komórkowe: ważenie ryzyka i korzyści

Żyjemy w świecie pełnym technologii i dla wielu z nas nasze dzieci rozumieją to lepiej niż my. Rodzice mogą odczuwać presję ze strony swoich dzieci, aby zapewnić im telefon komórkowy w młodym wieku, ale nie są pewni, kiedy dzieci są rzeczywiście gotowe na tę odpowiedzialność.

Kiedy jest właściwy czas, aby Twoje dziecko dostało swój pierwszy telefon komórkowy?

Krótko mówiąc, nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie. Wielu rodziców zacznie myśleć o zapewnieniu dziecku telefonu w latach gimnazjum, kiedy dzieci są bardziej skłonne do angażowania się w zajęcia pozaszkolne i częściej są same w domu. Według raportu Nielsena opublikowanego w lutym 2017 r. około 45 procent amerykańskich dzieci w wieku od 10 do 12 lat miało własny smartfon z planem serwisowym.

Rozważ korzyści

  • Umiejętność porozumiewania się w sytuacjach awaryjnych. Wiele rodzin nie ma telefonów domowych, a publiczne automaty telefoniczne należą już do przeszłości.
  • Możliwości kontaktu społecznego z rówieśnikami – SMS-y, korzystanie z mediów społecznościowych i (mniej prawdopodobne) rozmowa przez telefon.
  • Możliwość natychmiastowego zdobycia wiedzy do użytku osobistego lub akademickiego — nawet w szkole podstawowej trudno jest wykonywać pracę szkolną bez elektronicznego dostępu do aplikacji, wyszukiwania w sieci i dokumentów Google.
  • Rozrywka – które dziecko nie chce spędzać godzin na oglądaniu, jak ludzie robią głupie rzeczy w YouTube?

Poznaj zagrożenia

Czy Twoje dziecko jest wystarczająco odpowiedzialne, aby nosić telefon komórkowy? Jeśli często nie mogą znaleźć swoich butów lub pracy domowej, czy naprawdę powinieneś zapewnić im drogi telefon?

A co z wpływem na zdrowie? Amerykańska Akademia Pediatrii (AAP) opublikowała informacje o narażeniu na promieniowanie spowodowane używaniem telefonu komórkowego. Media ogólnie obejmują otyłość (z powodu siedzącego trybu oglądania), zmniejszony sen i rozpraszanie uwagi przyczyniające się do gorszych wyników w nauce (ponieważ YouTube jest bardziej interesujący niż matematyka).

Co może się nie udać społecznie? Ważne jest myślenie o poziomie dojrzałości Twojego dziecka i umiejętności rozpoznawania sygnałów społecznych.

  • Czy rozumieją, że wielokrotne wysyłanie SMS-ów do przyjaciela bez odpowiedzi od przyjaciela może być uważane za denerwujące?
  • Czy zdają sobie sprawę, że wszystko, co publikują na kontach w mediach społecznościowych, może zostać użyte przeciwko nim w przyszłości (zobacz wiele przykładów sportowców, polityków i celebrytów, którzy myśleli, że stoi za nimi ich przeszłość)?
  • Badania sugerują, że dzieci od trzeciej do piątej klasy, które posiadały telefon komórkowy, były szczególnie narażone na cyberprzemoc i same były cyberprzemocą.
  • Według AAP szacuje się, że 12 procent młodzieży w wieku 10-19 lat wysłało komuś zdjęcie seksualne.

Dolna linia

Ogólnie rzecz biorąc, ustalanie z góry wytycznych i limitów jest dla nich (i naszą) najlepszą szansą na sukces. Oto kilka pomysłów: Ogranicz ilość czasu spędzanego na telefonie.

  • Eksperci sugerują, że nie ma ekranów przez co najmniej godzinę przed snem, więc rozważ, aby dziecko odwróciło telefon wieczorem. Wyjmuj telefon dziecka z pokoju na noc, aby nie było pokusy późnego „cześć” lub, co gorsza, z przyjaciółmi.
  • Stwórz wolny od rozpraszania czas pracy domowej, w którym telefony komórkowe są odkładane.
  • Rozważ posiłki „bez telefonu” lub spotkania rodzinne w ciągu dnia (tak, to oznacza, że ​​ty też, rodzice!), aby promować komunikację i budowanie relacji.

Wymagaj od dzieci dostarczania rodzicom haseł do telefonów komórkowych, e-maili i mediów społecznościowych.

  • Do random checks of text messages and other phone content. 
  • Consider using parental controls on the phone and apps. 
  • Bądź przyjacielem swojego dziecka w mediach społecznościowych, aby mieć oko na to, co publikuje.
  • Naucz się najnowszych aplikacji.
  • Bądź szczery i daj im znać, że od samego początku będziesz pociągał ich do odpowiedzialności, aby nie było niespodzianek.

Otwarcie komunikuj się z dzieckiem na temat zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonu komórkowego.

  • Pomóż im zrozumieć bezpieczne strony internetowe, rozpoznać cyberprzemoc oraz zagrożenia związane z czatami i komunikacją z „przyjaciółmi”, których nigdy wcześniej nie spotkałeś.
  • Promuj otwartą komunikację i pytania, aktywnie słuchając, powstrzymując się od osądzania i poprawiania oraz dając im autonomię w rozwiązywaniu problemów, gdy jest to właściwe.

Rozważ opracowanie Planu korzystania z mediów rodzinnych. Użyj narzędzia www.HealthyChildren.org/MediaUsePlan jako punktu wyjścia.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.